Ester Miquel;Mireia Bassols;Montserrat Castelló;Carles Monereo
Instantánies. Projectes per atendre la diversitat educativa pretén posar de manifest les actituds que són la base dels diferents projectes educatius i alhora copsar-ne el taranná, amb l objectiu últim d esbrinar una qüestió complexa peró cabdal: quins són els elements que fan que aquests centres funcionin, és a dir, que contribueixin decisivament a donar una resposta ajustada a les necessitats de tots els seus alumnes Per resoldre aquest interrogant l obra fuig de tecnicismes i dogmatismes i pren la forma d una narració; quatre «veus» externes als centres les dels autors es barregen amb les dels protagonistes per fer el reportatge de cinc visites efectuades a set centres educatius on es desenvolupen projectes forÇa representatius de les diverses formes d atendre la diversitat en cadascuna de les etapes educatives.Els autors d aquesta obra. CARLES MONEREO, en qualitat de director, MONTSERRAT CASTELLO, MIREIA BASSOLS i ESTER MIQUEL, com a tutores, realitzen des de 1993 el curs de Postgrau d especialització psicopedagógica en l atenció a la diversitat escolar, que organitzen, conjuntament, el Departament de psicologia de l Educació de la UAB i l Escola d Expressió i Psicomotricitat de l Institut Municipal d Educació de l Ajuntament de Barcelona. Precisament va ser en aquest marc i grácies a l intercanvi amb diferents experiéncies i propostes d atenció a la diversitat educativa que va sorgir la idea de realitzar aquest llibre.